Kommunistpressen hånar företagare

TT idag:

"Tre dömdes för metallstölder

Tre män, som ansetts vara hjärnorna bakom de största metallstölderna i Sverige, fälldes i dag för häleri och anstiftan till brott i Göteborgs tingsrätt. Samtliga dömdes till fleråriga fängelsestraff"


Åter igen ett inslag av den kommunistiska rättvisepropagandan. Stöld? Gud gav metallen till jordens alla människor att fördela rättvist sinsemellan. Nu vill staten, polisen och den palmeinspirerade statsmaffian beröva hederliga företagare deras naturtillgångar, deras, likaväl som några andras. Och den bolsjevikiska nyhetsförmedlingen med TT i spetsen hakar blint på.

Dessa ärliga företagare som följer våra förfäders instinkter genom sitt samlarintresse, som sedan kommer samhället tillgodo, skall dessa nu förlöjligas, hånas och dömas av ett gäng politruker som likt Breznevs lakejer hävdade att egendom är stöld? Var finns rättvisan?


Kommentarer
Postat av: Dwight

Ja det är sorgligt att den fria företagsamheten ska motarbetas och dess utövare förföljas.

För ett par månader sedan läste jag i lokalpressen att varje cigarettfimp på gatan kostar 3:50 att städa upp. Genast anlitade jag en samling arbetsföra ungdomar som jag betalade 30 öre för varje fimp dom levererade till mig. När jag sedan avlämnade tre sopsäckar med fimpar till renhållningsmyndigheten tillsammans med en faktura där jag noterat 3:- per fimp, alltså en besparing för kommunen med 14,3%, så ber dom mig mer eller mindre dra åt helvete.

Det är inte underligt att ungdomen av idag knarkar.

2009-06-24 @ 17:58:05
URL: http://dwight.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0