Att träffa sin överman - eller kanske inte

Följande notis stod att läsa i helgen lite varstans, bl a på Brottsportalen:

"Stulen lastbil Foria uppställningsplats, söndag 28/6 -09
Lastbil lastad med 35 ton aluminium stals natten mellan 27-28/6."

Sedermera hittades lastbilen tydligen i Ulricehamn.

Men 35 ton. Smaka på det! 35 ton! 35 000 kilo ren ädelmetall.... Där pratar vi inte längre om 50-öresenheter! Man känner sig futtig ibland. Som att ha träffat sin överman.

Fast någonstans har även den lasten börjat. Och den som stal den skänkte kanske en liten tanke till oss förädlare, ty utan oss hade hans kupp varit totalt värdelös. Men gjorde han det? Jag tror inte han hade en tanke på att skänka oss varken en tanke eller en ynka promille av sin vinst. Tur att han åkte fast. Dessa girigbukar gör inget annan än ger branschen dåligt rykte.

Kommentarer
Postat av: Dwight

Nej, girigbukar som bara tänker på att sko sig själva vill vi inte veta av. Tidigare idag roade jag mig med att upprätta en lista på människor jag beundrar. Vissa skulle nog påstå att en och annan där skulle kunna räknas till kategorin girigbuk, men då tänker man inte på vilka enorma mängder jobb dessa män har skapat. Journalister, poliser, advokater, åklagare, läkare, flygkaptener och även en och annan författare har mer eller mindre blivit försörjda av dessa samtidens hjältar. Min stora förebild är Victor Lustig som tidigt insåg Eifeltornets egentliga värde och sålde det som skrot, två gånger.

2009-07-12 @ 23:04:20
URL: http://dwight.blogg.se/
Postat av: Samuel

Aluminium är ingen "ädelmetall."

"Till ädelmetallerna räknas normalt metallerna rutenium, koppar, rodium, palladium, silver, rhenium, osmium, iridium, platina, guld och kvicksilver." från Wikipedia

2011-03-01 @ 08:37:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0